20090604

Ada hikmahnyer,,,,,


Assalamualaikum wbt...dh sedia nk mulakn pelajaran ari nih?? r u ready kids?? mcm spogebob la pulak..ehm..berbalik kpd our first lesson....senang jer..saya mulakan dgn kalimah BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM....saya rasa, sume org tahu ape maksud kalimah keramat itu..tpi..biar saya bgtau blk..Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang..nape saya mulakan pelajaran kite dgn kalimah ini?? pasti sume tertanya2..sya mahu anda sume berfikir sejenak.. nape basmallah dijadikan sbg ayat pertama dlm alQuran?? saya ade jwpnnyer....nk tau nape...teruskan membaca...





Sebab,basmallah dimulakan dgn perkataan dengan nama Allah..ini bermakna Allah ingin hambaNya sentiasa mengingatiNya spnjg masa..sebelum memulakan suatu pekerjaan,hendaklah dimulakan dgn Bismillah..insyaAllah..pekerjaan yg kte wat tu..sentiasa dlm pemeliharaanNya..dan diberkati hingga kesudah...Aminn...itu sahaja utk kali ini..Alhamdulillah...[teringat lak lagu raihan..~~dimulakan dgn Bismillah..disudahi dgn Alhamdulillah~~]


No comments:

Post a Comment