20100730

satu dah cukup ,ok?!


oke, satu nie je!
daaaaa~

20100718

berani ke nasi beriani ke besi beriani?

assalamualaikum wbt..
hari ni hari ahad kan? so, xde kena mengena dengan post saya kali nie. saja je taye hari ni hari apa sebab saya selaloo lupe . banyak melantak semut agaknya..-__-"
setelah dua bulan menjadi warga KELANTAN, semalam 17.07.2010 merupakan kali pertama saya menjejakkan kaki yg gedabak ke Sogo& area2 masjid jame' semula! yepppppiiii :D sgt seronOk .  tidak dilupa, dapat gak naek LRT.. muahaha . sunngOh berbangga:))
nak dijadikan cite utk dipostkan kali ni, tyme nak balik tuh . beli tiket STAR LRT . 

Alkisahnyerr...
Maka tersebutlah kisah...
Toyyib..
Sang Kancil datang beramai-ramai menghadap SULTAN firaun..
Firaun mana ada pakai sultan..
hehe.. saja nak mengimbau dialog dalam PENDEKAR BUJANG LAPOK..

Ni yang betolbetolnya..
Alkisah....~

seha : ko nyer tiket bape?
nisa  : aku xpasti . cempaka,  2.40++ kott..

saya pon kasi kat nisa RM 2.00+2.00+2.00=RM 6.00 wahhh~ bljr maths..comel mcm anakanak kecil:) nisa pon kasi la abang kaunter tuh. maen passing2 lak dah..

nisa            : pandan indah satu, cempaka satu.
abg kaunter : ni tiket cempaka, ni tiket pandan indah.

abang kaunter tuh..eh,silapsilap. PAKCIK daa..pulangkan nyucu [baki]  kami. dia bagi 40sen! aik?? ni ade yang xkena ni. heranheran. actually, harga tiket ke cempaka berapa?  setahu saya la kan.. kalau nak turun cempaka atau pandan indah, harganya lbey kurang sama *nada tidak pasti* 

kami pon masukkan tiket, dan tengok kat skrin tiket tuh.. 

nisa  : wey! aku punya 2.40 . ko punye?
seha : alamak, xtengok la pulak..hehe~ cop! ko punya 2.40,, maknanya..nk ke cempaka & pandan indah
         sama je laa kan?
nisa  : a ah.. baru aku perasan..
seha : abang tu kasi 40 sen je kan? hang kasi kat dye 6.00 kan? 

nisa hanya mampu menganggukkan kepala..

seha : ni yang aku nak tuntut nie..!!
nisa  : xpela,, bape je kan.. singgit je kan? halalkan jela..
seha : japjap. aku taye abg lrt kat tepi kaunter .


star lrt masjid jame'


seha                                : bang, tumpang taye..harga tiket ke cempaka berapa ek? 
abg kaunter                      : Cempaka, 2.40 .
seha                                : oh,, tadi saya kasi.........
belom sempat saya nak habiskan katakata.. abang tu terOs cut!
abg kaunter yg SENGAL      : beratur, dan bgtaO kat org tadi..
HUH?
WHAT?
BERATUR???!!
agakagak abang en,,  dalam seumo hidOp abg.. abang pena tak makan kasut saiz 9? abang ni buta ke apa? orang tengah ramai tu.. abang nak surO kami beratur?? abang pakai spec saya nak tak? abang xbole ke amek seringgit kat tempat tiket tuh? huh! susah sangat ke? takut keluar peluh,,awek lari? macam tuh? dushdush . geram gle ble dilayan begitu..  

abang pilih bang, nak kasut mcD ni ke??.. or...


high heel yg byk gilee nie??

seha : ok, nisa.. ko tggu kat sini biar aku cakap dengan PAKCIK tiket tuh . 
nisa  : xyah la seha.. ko nak beratur ke?
seha : ko ni ponnnn,, bukan isu nak beratur ke tak.. tapi, kadangkadang orang laki ni, suka sangat pandang rendah /memperlekehkan orang perempuan.. *KEBANYAKAN means TIDAK SEMUA* aku pantang weyyyy! aku bukan macam dulu lagi ,ok!!!! seha dah laen skang!
nisa : uishhh,, ko ni.semakin berani skang..xpela...kira halal lah..

saya tak tuntut balik bukan sebab saya tak peduli atau cakna dengan bende remeh-temeh gini . maaf, kami kejar masa dan memandangkan queue yang macam badan STAR LRT gaks, kami lepaskan abang SENGAL dan PAKCIK kaunter.. saya tahu, mungkin xde pekdahnya [faedah] saya bgtaO kat cni. sebab orangorang kaunter tiket tu bukannya baca pon.. watever it is, saya nak bgtaO satu bende jer.

GURLS! please,wake up! 
BOYS! better watch Out! 



fyi,FASIIHAH JASNI BUKAN PENGECUT LAGI!





p/s: tak paham betul la aku. asal sume public transport suka buat masalah dengan aku? -__-"

20100712

xoxo

11.07.2010
12:04 PM..
-->Ust Hamdi
Seha,ptg ni musleh klua spital..




:) :) :) :D :D :D :) :) :)


Alhamdulillah, time kaseh Allah! nampaknyer, semangat utk blk ke KL semakin berkobarkobar~!

20100711

hati disentap!

tenet..tenet.. [msg masuk]
ust Hamdi @ bapa mertuaku


01:48 am
Seha, sekarang musleh ada kat wad.. die demam. pastu sawan kul 9 td sbb demam.. die demam mendadak ptg td, xsempat bg ubat..sekarang die dah oke, tpi masih dlm observation kat wad.. doakanlah ye..


:'(
:'(
:'(
:'(


ZAUJI!!!!!!!!! 
ottoke?!
terkejot kakak.. musleh janganlah saketsaket. mggu depan akk nak blk kl dah. akk nak blk jumpa musleh. musleh kena sehat ye,sayang! kakak rindu musleh sangatsangat!! :'( nanti kakak blk, kte g jejalan kat zoo lagi yer? nanti kakak beli lolipop&coklat utk musleh,kay? tpi, musleh kena janji dengan kakak dulu, musleh kena sehat cepat! 


KAKAK SAYANG MUSLEH!!


let's raise our hands and make du'a for zauji,MUHAMMAD MUSLEH :'(



20100707

jarum jam patah!

seronok kott pagi-pagi online. xde org:) suke sgttttt! minum&makan sup cendawan dan pasta campbell's. dicicah pula dengan roti. perghhhhhh! syiioook gua cakap lu! 

tenet..tenet..[bunyi msg]

08:26 am
Wat kelas kt Bk8 .tlg inform kat yg len.
Kelas pe nie?
08:27 am
Kelas muthalaah, kul 8.30
ary nie ke?
08:29 am
A'a la.
xtau pon.
08:30 am
Cpt la, smpt ag nie..

Apa saya nak buat nie? Saya dengan GEFELAFABAHFAH tahap GABAN, trOs lari gi bilik air. gosok gigi. perasaan mula send msg ke otak melalui nerve impulses agaknya otak menganalisis maklumat yang diterimanya lalu membuat kata putus untuk memberitahu mata untuk mengeluarkan cecair. DERAS! Masuk bilik tros capai baju dan tudung yang "tak nampak" kedut. 

tenet..tenet..[msg masuk agy]

08:43 am [pkt kelas saya]
Seha, sorii..ari ni ad kelas mutholaah.. sori10000 sgt2. lupe gile nk gtau seha.
takku pedulikan. 

saya langkah sebesar yang mungkin . sampai  Bk8 ,tengok sume orang sedang khusyuk dengar syarahan Ustzh Seripah . saya rasa TERAMAT,AMAT,AMAT,AMAT MALU! tak pernah dalam hidup, lambat sebegitu . 15 minit! cuba kalian bayangkan. saya paling benci datang kelas lambat . ini bermakna, saya telah memecahkan rekod diri sendiri :'( 

Dalam kelas tuh, mmg tak dapat nak tumpu laa. duk sorangsorang kat belakang. Nanges dan tros menanges . Ada jugak yg nampak.

seronok gak dapat baiki masa lampau semula





tenet..tenet..[msg masuk LAGI] 
ape pulak nak bgtaO nie,, kelas batal? jgn nak tipu,aku dah duk dlm kelas dah nie..

09:02 am
Seha,awk ok ke?
ouh, xde pape.kite oke je. time kaseh.
09:07 am
Knp? ad mslh ke? gtau la.. nmpk mcm berat je.. smp awk mnangis.
korunk xpelik ke nape kte dtg lmbt?
09:10 am
Sy pn lwat td. pstu awk pn smp.. nper? xde y bgtau ade kls ke hari ni?
xde. kte tawu kol 8:30 tdi. dah la xmandi lagi . baju&tudnug pon xiron.
09:14 am
Hah?biar btul? klu x silap, nama pihak bertanggungjwb dtg bilik gtau mlm tdi. dia xdtg bilik seha ke? cian awk.. xpe ke awk duk sorgkt blkg? NAK SAYA TEMAN?
xpe nani, time kaseh amek berat:)

ayat tu saja dah cukup buat saya begitu TERHARU:') naseb baek masih wujud lagi sahabat seperti itu . TERIMA KASEH ROSNANI. SYG AWK<3

Siti Aishah bt Quddus pon mengeluarkn sepacket tisu. time kaseh:')

Abes kelas. pas salamsalam ustzh..sya rse cam nakkkkkk sgt peluk ustzh. :'( tpi budak muslimin xkuar agy. nyebOk! oke, saya perlukan pelukan mak saya skang! spe nak kasi pinjam pelukan dye. sile angkat tgn!

kalau dia ada, dia pon jadi mangsa saya utk dipeluk

mangsa pelukan kedua

mangsa ketiga

ahh! tigatiga mangsa saya!

video

-->MAK AKK XNAK DUK CNI LAGI. AKK NAK PINDAH.


Mak sangatsangat terkejOt & risau bile sye hntr msg camtuh. abes klas, trOs mak call. 


"kakak kenapa nie? kakak sakit kaki yg ari tu ke?"
dengan penOh sedu sedannya sye ckp
"mak..kak...ka..kak nak balik..kakak nak..balll..ik..ka ..kak nk blik..kakak xnak duk cni dah.." 
"kenapa? mak tak dengar la kakak.. jap lagi mak tepOn balik.."


Saya berlalu meninggalkan classmates dengan penuh tanda tanya atau bhsa kuang ajOrnya, BENGONG!
Jalan pon terhuyung hayang cam orang mabuk. memang rasa nk rebah dah tapi kugagahkan jua langkahku. 




Setibanya  di bilik,
terOs call mak.. :'(
"Mak,sori sgt2..kakak wat mak risau. kakak xde pape. kakak sehat. tdi,,bla..bla..bla..~"
"xpela kakak,,sabar nyer. terkejut mak, igtkn ape. tula, kadangkadang kawan mmg gitu. bukan sume boleh harap. lepas nie, kakak jgn bergantung hrp kat dye. kakak sndri yang call ustzh.."
"kla mak, assalamu'alaikum"
"wa'alaikumussalam.."


azami ketuk pintu dan masuk .
"C-ha, nape ni? mu oke ke dok nie? ado ore ningga ko? kalu pasal tdi, kito mintak maaf deh. lupe sangatsangat. "
"eh, xde pape la Mi. mne ada orang meninggal. pasal tdi tuh, awak tak salah pun."
"ingak key ado ore ningga..kejut sayo."
lawak la azami nie, orang laen yang salah dye pulak yang minx maaf. dan yang paling xbole bla nyer dia siap menanges sekali. walaupapepon, time kaseh:')


Pasti ramai yang cakap " ko nak bgtaO kteorg ape sbnrnyer?" kan? kan?
Actually, saya nak hightlightkan pasal TANGGUNGJAWAB!


Kemana hilangnya rasa tanggungjawab seorang mas'ulah@ pkt kelas saya?
Adakah anda fikir, sudah cukup membuat saya rasa lega dengan hanya meminta maaf? Kalau anda benarbenar seorang yg berTANGGUNG dan JAWAB, kenapa anda tidak jelaskan ttg kelambatan saya ke kelas ustzh seripah? Kalau saya jadi anda, nauzubillah, xmoh! saya akan cite kat ustzh hal yg sebenar dan saya akan minta tauqi' [kedatangan yg kena tandatangan] bg pihak kwn saya tuh. maaf ayat terlbey keling lak kat cni. saya teramat amat kesal dengan ketidakprihatinan anda.


Refleksi diri
tutt~nama mas'ulah, kenapa anda boleh lupa saya? saya nie pendiam sangat ke dalam kelas? saya rasa, saya paling bising . karang kalau terlebih huhahuha kang, kena pandang slack lak. nape? nape?
setiap apa yang terjadi ada hikmahnya. lepas nie, mungkin anda akan lbey igt kat saya. dan mungkin sayalah orang pertama yang anda akan bgtaO pasal hal kelas. dan mungkin,,mungkin,,,mungkin,, sungguh byk hikmah yang saya dpt. 


angah saya ada tanya,
"sape yang lantik dia jd mas'ulah?"
perghhhh~ rasa macam kena tembak dengan machine gun! bertubi-tubi tuh!
oke, kami salah sebab kami yang lantik dia. -_-" surrender!
yang penting, FASIIHAH BT JASNI, kalau suatu ary nnt anda memimpin orang laen, anda harus lebih berhati-hati dan CAKNA dengan SEMUA ORANG!


p/s:maaf kalau korunk xdapat apeape dri post kali nie.macamlah pena dpt apeape kan? duduk kat NP, mmg banyak mengajar saya menjadi lebih KUAT & BERBEZA dri org laen :) Alhamdulillah ya Allah :'D