20100707

jarum jam patah!

seronok kott pagi-pagi online. xde org:) suke sgttttt! minum&makan sup cendawan dan pasta campbell's. dicicah pula dengan roti. perghhhhhh! syiioook gua cakap lu! 

tenet..tenet..[bunyi msg]

08:26 am
Wat kelas kt Bk8 .tlg inform kat yg len.
Kelas pe nie?
08:27 am
Kelas muthalaah, kul 8.30
ary nie ke?
08:29 am
A'a la.
xtau pon.
08:30 am
Cpt la, smpt ag nie..

Apa saya nak buat nie? Saya dengan GEFELAFABAHFAH tahap GABAN, trOs lari gi bilik air. gosok gigi. perasaan mula send msg ke otak melalui nerve impulses agaknya otak menganalisis maklumat yang diterimanya lalu membuat kata putus untuk memberitahu mata untuk mengeluarkan cecair. DERAS! Masuk bilik tros capai baju dan tudung yang "tak nampak" kedut. 

tenet..tenet..[msg masuk agy]

08:43 am [pkt kelas saya]
Seha, sorii..ari ni ad kelas mutholaah.. sori10000 sgt2. lupe gile nk gtau seha.
takku pedulikan. 

saya langkah sebesar yang mungkin . sampai  Bk8 ,tengok sume orang sedang khusyuk dengar syarahan Ustzh Seripah . saya rasa TERAMAT,AMAT,AMAT,AMAT MALU! tak pernah dalam hidup, lambat sebegitu . 15 minit! cuba kalian bayangkan. saya paling benci datang kelas lambat . ini bermakna, saya telah memecahkan rekod diri sendiri :'( 

Dalam kelas tuh, mmg tak dapat nak tumpu laa. duk sorangsorang kat belakang. Nanges dan tros menanges . Ada jugak yg nampak.

seronok gak dapat baiki masa lampau semula





tenet..tenet..[msg masuk LAGI] 
ape pulak nak bgtaO nie,, kelas batal? jgn nak tipu,aku dah duk dlm kelas dah nie..

09:02 am
Seha,awk ok ke?
ouh, xde pape.kite oke je. time kaseh.
09:07 am
Knp? ad mslh ke? gtau la.. nmpk mcm berat je.. smp awk mnangis.
korunk xpelik ke nape kte dtg lmbt?
09:10 am
Sy pn lwat td. pstu awk pn smp.. nper? xde y bgtau ade kls ke hari ni?
xde. kte tawu kol 8:30 tdi. dah la xmandi lagi . baju&tudnug pon xiron.
09:14 am
Hah?biar btul? klu x silap, nama pihak bertanggungjwb dtg bilik gtau mlm tdi. dia xdtg bilik seha ke? cian awk.. xpe ke awk duk sorgkt blkg? NAK SAYA TEMAN?
xpe nani, time kaseh amek berat:)

ayat tu saja dah cukup buat saya begitu TERHARU:') naseb baek masih wujud lagi sahabat seperti itu . TERIMA KASEH ROSNANI. SYG AWK<3

Siti Aishah bt Quddus pon mengeluarkn sepacket tisu. time kaseh:')

Abes kelas. pas salamsalam ustzh..sya rse cam nakkkkkk sgt peluk ustzh. :'( tpi budak muslimin xkuar agy. nyebOk! oke, saya perlukan pelukan mak saya skang! spe nak kasi pinjam pelukan dye. sile angkat tgn!

kalau dia ada, dia pon jadi mangsa saya utk dipeluk

mangsa pelukan kedua

mangsa ketiga

ahh! tigatiga mangsa saya!


-->MAK AKK XNAK DUK CNI LAGI. AKK NAK PINDAH.


Mak sangatsangat terkejOt & risau bile sye hntr msg camtuh. abes klas, trOs mak call. 


"kakak kenapa nie? kakak sakit kaki yg ari tu ke?"
dengan penOh sedu sedannya sye ckp
"mak..kak...ka..kak nak balik..kakak nak..balll..ik..ka ..kak nk blik..kakak xnak duk cni dah.." 
"kenapa? mak tak dengar la kakak.. jap lagi mak tepOn balik.."


Saya berlalu meninggalkan classmates dengan penuh tanda tanya atau bhsa kuang ajOrnya, BENGONG!
Jalan pon terhuyung hayang cam orang mabuk. memang rasa nk rebah dah tapi kugagahkan jua langkahku. 




Setibanya  di bilik,
terOs call mak.. :'(
"Mak,sori sgt2..kakak wat mak risau. kakak xde pape. kakak sehat. tdi,,bla..bla..bla..~"
"xpela kakak,,sabar nyer. terkejut mak, igtkn ape. tula, kadangkadang kawan mmg gitu. bukan sume boleh harap. lepas nie, kakak jgn bergantung hrp kat dye. kakak sndri yang call ustzh.."
"kla mak, assalamu'alaikum"
"wa'alaikumussalam.."


azami ketuk pintu dan masuk .
"C-ha, nape ni? mu oke ke dok nie? ado ore ningga ko? kalu pasal tdi, kito mintak maaf deh. lupe sangatsangat. "
"eh, xde pape la Mi. mne ada orang meninggal. pasal tdi tuh, awak tak salah pun."
"ingak key ado ore ningga..kejut sayo."
lawak la azami nie, orang laen yang salah dye pulak yang minx maaf. dan yang paling xbole bla nyer dia siap menanges sekali. walaupapepon, time kaseh:')


Pasti ramai yang cakap " ko nak bgtaO kteorg ape sbnrnyer?" kan? kan?
Actually, saya nak hightlightkan pasal TANGGUNGJAWAB!


Kemana hilangnya rasa tanggungjawab seorang mas'ulah@ pkt kelas saya?
Adakah anda fikir, sudah cukup membuat saya rasa lega dengan hanya meminta maaf? Kalau anda benarbenar seorang yg berTANGGUNG dan JAWAB, kenapa anda tidak jelaskan ttg kelambatan saya ke kelas ustzh seripah? Kalau saya jadi anda, nauzubillah, xmoh! saya akan cite kat ustzh hal yg sebenar dan saya akan minta tauqi' [kedatangan yg kena tandatangan] bg pihak kwn saya tuh. maaf ayat terlbey keling lak kat cni. saya teramat amat kesal dengan ketidakprihatinan anda.


Refleksi diri
tutt~nama mas'ulah, kenapa anda boleh lupa saya? saya nie pendiam sangat ke dalam kelas? saya rasa, saya paling bising . karang kalau terlebih huhahuha kang, kena pandang slack lak. nape? nape?
setiap apa yang terjadi ada hikmahnya. lepas nie, mungkin anda akan lbey igt kat saya. dan mungkin sayalah orang pertama yang anda akan bgtaO pasal hal kelas. dan mungkin,,mungkin,,,mungkin,, sungguh byk hikmah yang saya dpt. 


angah saya ada tanya,
"sape yang lantik dia jd mas'ulah?"
perghhhh~ rasa macam kena tembak dengan machine gun! bertubi-tubi tuh!
oke, kami salah sebab kami yang lantik dia. -_-" surrender!
yang penting, FASIIHAH BT JASNI, kalau suatu ary nnt anda memimpin orang laen, anda harus lebih berhati-hati dan CAKNA dengan SEMUA ORANG!


p/s:maaf kalau korunk xdapat apeape dri post kali nie.macamlah pena dpt apeape kan? duduk kat NP, mmg banyak mengajar saya menjadi lebih KUAT & BERBEZA dri org laen :) Alhamdulillah ya Allah :'D


















No comments:

Post a Comment