20100916

saya mahukan ini di malaysia


SUMPA!
gle best iklan nieh,, hurmmmmm..panjang sunggoh anda mengeluh seha, xbaek. saya ada beberapa kemusykilan laa.. saya tertanya2 gak,, kenapa iklan pantene ni ade kat thailand sahaja? EXTRA BEBEZA dengan iklan pantene di Malaysia. Hanya sekadar menayangkan model yang berambut panjang, straight gilegile.. sampaikan saya sendiri nak rambut camtuh! sekadar pusingpusing kepala. tak pun ditiup angin. sambil berkata.."guna jari pun boleh." tak pun "mengapa perlu ke spa" dan apaapa sahaja tagline mereka -___-" langsung tidak ada pengajaran yang boleh diambil. maluuuu saya sebagai rakyat Malaysia. 

as we know, media lah yang bemaharajalela dalam menyampaikan mesej secara cepat & tepat kadangkadang jer. tak rasa membazir ke menayangkan iklan-iklan seperti itu, sedangkan kita boleh buat MACAM MACAM IKLAN BAEK. rugirugi.. senang-senang Allah nak bagi pahala, kita sendri yang melepaskannya. itu pun dikira ibadah jugak tau! ibadah tu tak semestinya kena duduk kat surau/masjid,,sambil pegang tasbih,, baca AlQuran.. bukan saya kata amalan-amalan tu xperlu dilakukan atau bukan ibadah,, jangan salah faham. Amalan-amalan tuh, makanan rohani kita. Saya cuma nak bgtaO yang orangorang MELAYU MALAYSIA nie selalu salah anggap. Amalan yang besarbesar je dye nampak. bende kecikkecik nie pandang sebelah mata pon tidak. [sila sedar diri seha] saya tak nak bebel banyak-banyak. besarlah kiranya, harapan saya untuk melihat namanama kawan saya yg pernah bersekolah agama di kaca televisyen. bukan sebagai pelakon tetapi sebagai PENCETUS FENOMENA FILEM ISLAM dalam layar..erk? layar ape ek? kapal layar? isshh,, xtau la pulak.. kira paham la ye~ 

mengapa kita tidak menerbitkan iklaniklan islamik seperti di negara arab? dimanakah peranan stesen tv astro Oasis dan tv 9 yang pernah digembar digemburkan dahulu akan menjadi stesen tv islamik? ahaa! lagi satu, radio IKIM@ Institut Kefahaman Islam Malaysia.. kalian patut terbitkan LEBIH BANYAK rancangan untuk para remaja macam saya! berdasarkan soal selidik xrasmi yang saya buat ke atas kawan-kawan secara TETIBA je.. rata-rata mereka bukan tak nak dengar radio ikim tapi, sebab kurangnya rancangan remaja dan kurangnya nasyid. hanya timetime tertentu je disiarkan nasyid. so, mcm mne nak berkembang industri nasyid kita? teringat tyme ayah jemput saya balik bermalam. saya akan tekan radio ikim. yela, ingatkan ade nasyid,,,, malangnya, HANYA ceramah, ceramah dan ceramah. Ceramah pasal produk tuh, produk nih.. aduhhhh~ mmg ubat tdo saya la dalam kete.. mereka patut menyasarkan golongan remaja untuk mendengar radio mereka bukan pakcikmakcik ,nenekatuk, mahupun tokyang! 


wahhh~ taknak bebel kununnnn.. cukup setakat nie dahulu,, kalau cite banyakbanyak pon xguna.. samasama kita berfikir untuk kebaikan ISLAM :)

No comments:

Post a Comment