20101007

saya mula jatuh hati :D

Assalamualaikum wbt shume~
sehat? saya ? Alhamdulillah, sehat walafiat! malah berat badan saya juga suda bertambah sejak duduk rumah maklong . ahhh,, sudah2,, gaya cam nak tulis surat.. maaf, saya tersangatlah boring hari nie. nie rinduuuuu klantan nie. saya bukan rindu orangorang kelantan.. tapi saya rindu SUASANA kelantan :) !ما شاء الله SUPERB WA CAKAP LU! ada sekali tuh, two weeks or one week before raya, saya tak ingat sangat tarikhnya. tak kesah la bile . yang penting ceritanya! sambungsambung...... saya tubik ko pusat bandar@ KB. teman kawan beli barang maaf terkecek klate sikitsikit. harap maklum, kat Kelantan takde Midvalley yer.. mahupun TS dan sogo. paling mewah kat sana, Parkson. Kami pon gi la mydin.. cam tak ade kaitan antara satu sama lain je cik seha -___-" 

Nak dijadikan modal kat blog saya nie, tyme tengah bayar. Dah nak masuk waktu solat Zohor. Then, ada annoucement. 
"Kepada semua pelanggan Mydin yang dikasihi, azan solat fardhu Zohor akan berkemundang sebentar lagi menandakan telah masuknya solat fardhu Zohor. Semua urusniaga akan diberhentikan seketika untuk memberi laluan & penghormatan kepada azan." 
okayy,,okayy,,! saya ngaku. ada sikitsikit banyak tipu pada ayat annoucer tuh.. ala,, lbey kurang laaa~  
2x ..... الله أكبر الله أكبر
Azan pon berkumandang dalam Mydin tuh. Seusai azan, ceh,, seusai. xbley blaaa~ Semua orang tadah tangan sambil baca doa selepas azan :'') sukeeee saya.. dan urusan perniagaan diteruskan seperti sedia kala.. tyme azan tuh,, memang sume cashier berhenti daripada buat aktiviti masingmasing. apa yang menakjubkan saya ialah ada satu pelanggan tuh, dye just tinggal nak terima duit baki dari cashier tu jer.. barang dye sume dah bayar & discan.. could you imagine that?  !سبحان الله saya memang hampir rebah dan pengsan melihat suasana yang begituuuu   !ما أجمل! يا عجب saya hanya mampu menitiskan air mata dan tersenyum :) dalam hati saya berdoa:
 "Ya Allah, aku teringin sekali melihat suasana sebegini di Kuala Lumpur. Terima kasih ya Allah kerana mentaqdirkan aku untuk belajar di kelantan bumi serambi makkah!  "
Apa yang maha menakjubkan saya ialah non-muslims yang datang beli kat Mydin tuh, langsung tidak tersinggung mahupun menunjukkan tanda memprotes. okayy,, maybe ada yang kata: "dalam hati sape tau maaaa~" biaq pi la apa yang dalam hati depa tuh.. yang penting tiada sebarang adegan ganas seperti dalam WWE mahupun WWF antara non-muslims dgn muslim dekat situ.. Mereka turut sama menghormati agama dan kepercayaan orang laen . Bezanya dengan orangorang KL.. Maaf yer orangorang kl sekalian. tetiba cam nak ngaku lahir kat kelantan plak! hehehe..

Saya sangatsangatsangatsangatsangat serOnok duduk kat kelantan sebab susana Islam yang wujud di sana.. Mereka bebas untuk melakukan aktiviti keagamaan. mungkin kerana pemimpin mereka juga begitu. satu fikrah. and last friday, it was my first time meet TOK GURU NIK AZIZ :) harap maklum, tidak ada unsurunsur politik yang ingin ditimbulkan disini.. saya cuma kagum dengan pemimpin negeri mereka! pemimpin mereka sendiri yang datang memberi ceramah. di tengahtangah bandar KOTA BHARU! sambutan orang ramai xpayah cakap la~~ non-muslims pon ade yang mengambil kesempatan, turut sama mendengar ceramah yang disampaikan ulama' disana.  

disebabkan biah solehah inilah, AKU JATUH CINTA dengan KELANTAN <3


saya tak sehat dua tiga ary nie, demam :(


p/s:kalau ada cite yang best2 sepanjang saya berada dan belajar disana, akan ku rajenkan tangan ini untuk menaip ceritacerita itu ye kawankawan :) try la datang kelantan, anda akan mengalami perbezaannya! sumpa!

No comments:

Post a Comment