20101109

Mencari Punca

AnnyeOng HaseyO !
mak . mak . mak . mak . mak . mak . mak . mak . mak . opah . opah . opah . opah . opah. opah . opah . opah

Kawan ! saya tak tahu kenapa saya macam nie . Dari hari pertama sem 2 sampai hari nie , saya MESTI nanges at least, sekali sehari . dalam kelas saya jadi pendiam dan murung je . sume kawankawan cakap camtu . sume kata saya homesick . ya ! memang saya homesick ! tapi saya rasa ada yang lebih penting daripada agenda homesick tuh . saya masih tidak tahu apa puncanya . saya masih keliru dengan diri saya sendiri . okayy, saya baru cakap, tengOk ! air mata saya dah meleleh . adakah saya terlalu memikirkan pointer sem1 saya ? maaf, saya rasa macam sangat "DOBO". dalam kelas, saya rasa rendah diri sangatsangat walaupun pointer tu dah cukup . gambarannya, bila orang taye, " dapat berapa? " saya jawab, " Alhamdulillah,, seadanya _____ fill in the blank pointer tersebut" mereka balas, " okayyyy la tuh !" walaupun saya menyebut Alhamdulillah dan saya redho tapi kenapa saya macam tak boleh terima kenyataan, itu adalah yang saya dapat . saya rasa dah jumpa jawapannya . saya rasa saya masih kurang bersyukur . oh, silap! TIDAK BERSYUKUR ! sebaik keluar result , saya terOs sms mak . saya tak mampu nak call mak . sebab saya tak kuat nak dengar suara mak . :"( then, mak yang call . 
"kakak , dah keluar resultnya ? MACAMANA?"
"mak,,,,, kakak dapat ckit je . _____ . "
          "TAHNIAH  KAKAK !"
       
          " tak pe ke kakak dapat macam tu, mak?"

          " mak tak kesah lah . kakak dah usaha ."

MAKKKKK !!!
i really2 need her HUG rite now . mak saya orang pertama yang cakap tahniah atas result saya . mak saya berbangga , nape saya sendiri tidak berbangga ? Mak, maafkan kakak . terasa sangat berdosa dengan mak saya . betulkah mak saya okay dengan keputusan saya ? mak, kakak tak kuat . tapi kakak akan CUBA DEMI MAK ! walaupun hati saya masih sukar untuk bersyukur dan menerima hakikat itu, sekurang-kurangnya, saya masih BERSYUKUR kerana dikurniakan ibu yang SUPERB! terima kasih mak ! CINTA MAK!

2 comments:

  1. Gagal tu tak bermakna kurang usaha atau apa. Boleh je kita malas2 tapi Allah nak bagi. Atau rajin sangat tp bukan rezeki.

    Hakikatnya, setiap apa yg kita dapat, itulah ujian supaya kita terus ingat pada Dia :)

    ReplyDelete