20101115

Toooo fragile!

Masa'elkhair !
Dua tiga ary lepas, ade usrah . tapi kat cni kena panggil OASIS . TERPAKSA .. biasa lah nanti orang luar labelkan kami Orang pembangkang dan sebagainya . ini  pon nak menjadi isu ke? aneh kan? kesiannnn warga nilam puri . kembali kepada persoalan utama . dalam usrah ary tuh, lepas dah meleret-leret, tetibe je masuk pasal sekolah pondok . dan cerita tu COPY&PASTE seperti yang  berlaku ke atas kakak saya . saya memang mudah tersentuh menangis . dalam usrah, orang laen tengah gelakgelak tapi saya menanges . lembik kan? sungguh ! TERLALU RAPUH . saya tak kenal orang dalam usrah tuh . kebetulan malam tu, gabung dua usrah . 

saya dengan tidak semena-mena, mengangkat tangan separuh untuk mengambil giliran untuk bercerita atau memperkatakan sesuatu . little bit childish , huh?. nak angkat tangan bagai~ orang laen tak buat pon, seha2 . macam macam la hang nih . saya pon start la cerita masalah @ cabaran teringat ucapan pertama cekgu najib, tyme baru jadi kaunselor SMKAKL saya dengan tidak malunya . nanges teresak-esak seperti anak kecil yang kehilangan anak patung . saya lebih suka panggil barbie doll walaupun ianya teddy bear . sume orang macam tak paham dengan apa yang saya cerita . then, akhir sekali saya cakap : "apa patut saya buat?" kakak usrah dan yang laen laen macam blurrr jee~ xde idea kott... -__-" setelah menyepi seketika, saya pon jawab soalan saya sendiri . "saya rasa, saya patut pergi ke tempat kakak saya . tengok sendiri suasananya macam mana." hurmmm,, barulah dyeorg jawab, "a ah,,, akak rasa, kamo patut pergi tempat kakak kamu tuh" kakak, kakak takyah jawab la. saya dah jawab . kakak ulang ayat saya buat apa? @_@ saya tanya, saya yang jawab . serupa tak yah share masalah en? baek cakap dengan diri sendiri je~~ 


macam hati saya .


kakak usrah jawab atau tak, bukan itu yang menjadi tanda tanya dalam hati saya . saya masih terpinga-pinga dan macam tak percaya dengan apa yang saya buat  . share masalah dengan orang yang baruuuuuuu saya kenal . baru berta'aruf dalam masa 15 minit . bole bayangkan tak betapa BENDOL nya fasiihah . dah la tyme bercerita sambil mengesat-ngesat air mata tu, bole plak buat muka innocent . pigiiiii daaaa, seha ... saya makin heran dengan diri sendiri . begitu mudah saya memberi kepercayaan kepada "orang asing" statusnya dalam hati saya . saya nie betol ke tak ? tapi apa yang lebih mengecewakan saya berbanding tiada jawapan dari kakak usrah itu, tyme saya nanges tersedu-sedan tuh,, takde sape yang pujuk/sentuh saya . saya rasa macam sorang-sorang je kat situ . T_T saya betol-betol rindukan PEMUJUK TERHEBAT dan PELUKAN mereka : NURFATIHAH, AINA NADIAH, KHAIRUNNISA, RIHAB, SITTUL MULK, IZYAN ATHIRAH, ATA'AIN, ADEK DORM SAYA ! 

saya terlalu lembik hati bukan terlalu lembut hati lagi dah . :'( saya tak suka . daripada cara penulisan saya kali nie, nampak saya terlalu kebudakan dan budak hingusan walaupon tak selesema . saya perlu mengadap SANG PENCIPTA HATI sekarang . mencari KETENANGAN bersama NYA . :) DIA lah menjadikan saya kuat dengan mendatangkan pelbagai ujian dalam hidup saya . jadi, saya patut kembali kepangkuanNya

sume kawan semajmuah saya balik rumah masing-masing . saya masih disini untuk menyambut eidul adha di tempat baru . mungkin banyak perbezaannya . sape tahu?

cece, saya tak pandai buat ayat ala-ala puitis dan gramatis macam anda . anda HEBAT !



bekal makanan di jepun = BENTO . 

hepi 'eidul adha kawankawan ! lembu comel camnie, rasa xsampai hati nak korbankan.. hehe..

2 comments:

  1. heshhh. pandai buat ayat apanya. itu namanya byk mengarut. luah apa yg kita rasa. mcm yg awak tgh buat ni lah.

    kita faham kot apa awak rasa.
    sabarlah seha. Dia SAHAJA Yang Maha Mendengar.Manusia ni boleh mendengar dan mungkin mencadangkan jalan je. Bukan menyelesaikan. Jangan terlalu berharap pada manusia nanti kita kecewa. Mcmcerita kat atas tu lah.

    Berharap pada Dia. Dia akan bantu sentiasa.
    Awakkan SUPERB SESEY !:)

    ReplyDelete
  2. terima kasih AISYAH ZAINAL! :') syg awak !

    ReplyDelete