20101201

buat jahat dengan saya?!


Assalamualaikum wbt :)
dah lama dah nak  post, tpi laptop saya meragam. maaf deh . rasanyer bukan dye yang meragam tpi charger laptop kottt... ayah!!! seha nak ipad ! ambek ko.. bru charger rosak dah nak ipad.. melampau gle ! kufurkufur . أستغفر الله العظيم 

semalam, buat pertama kalinya sepanjang saya hidup di Nilam puri, saya gelak terguling-guling. sumpa! non-stop ! macam kena rasuk pon ada.. sume dok pandang.. xdela sume,, kakak bilik je ponn,, -__-" do i care? disebabkan tepun saya mampus untuk dua tiga ary nih, maka berlakulah pelbagai masalah tambah-tambah saya nie senang dirindui oleh orang :D bhahaha !perasaan~ tapi betul jugak! tak kira ! hehe .

saya cite raya haji dulu ye? Raya haji atau raya korban atau eidul adha tahun ni, saya tak raya dengan family dan adek beradek :'( first tyme tak raya bersama.. hukhuk.. gaya cam duk oversea je ko nie seha . saya raya dengan mama @ maklong saya  and her family's . pagi raya, dengan kudrat yang ada. saya cuba menahan air mata dari bercucuran. mesti meleleh gak nie~~ ANDA SILAP! saya berjaya okayy? kuat kan saya ? orang kata, raya haji kat kelantan meriah , betOl ke? mungkin,, saya xtaO ape yang meriah di rumah-rumah orang laen,, sebab memang meriah kat rumah maklong saya terbalikbalik dah ayat ko seha.. kena belajar bm dengan pn zahura lagi nie~ maklong korban seekor lembu kat rumah , kale putih :) kalau lembu susu fernleaf tu, mesti lagi chumell ! tyme tgh potong-potong daging , moment yg paling saya suke ialah  mendengar celoteh yusham :D comel gilaakkk itu budak . takde gambar dye pulak . tidak dilupa cik tasneem juga :D saya suka kawan dengan dyeorg sebab saya "macam faham" ape yang mereka bualkan .. heeeee~ trOs teringat musleh :'(  kalau musleh ade, mesti dye duk berkepit dengan saya ! musleh kan suami saya ! poyo jeee~ mula-mula, memang tak nak balik rumah maklong sebab saya segannnnnnnnnnnnnn . yela, sume family maklong pastu tetibe plak sesat sorang . orang kolumpur plak tuh . T_T apepon. credit to keluarga maklong , eiduladha saya tak sepi. sayanggggggg kalian <3

korunk pena tak rasa teknologi ni kejam? tak perlu jawab sebab tak dengar pon jawapan korunk tuh . ya! teknologi kejam. sangat ! nape saya cakap camni,, sebab ada سatu peristiwa yang sangat menggelikan ketiak . tak senonoh sih :p abes tuh, kalau tak panggil ketiak, nak panggil ape? armpit ? huh~ hari nak balik ke NP semula setelah bermalam di rumah maklong, lbey kurang seminggu jugak laa . dari pagi sampai petang, sepupu saya duk hantar mesej, taye barang siapa dalam bilik yang saya tido tuh . saya LANGSUNG TAK REPLY satu  pon mesej dye >_< padan mukaaa ! 

Kaki saya selamat mendarat dalam bilik, tepat jam 9.30 pagi . aishhhh~ awalnya.. ikotkan hati , nak duk lamalama dekat rumah maklong . sebenarnya , tyme kakak dah letak beg kat luar rumah tuh , saya baru kemas beg baju . hohoho . jelas tangtang seha malas nak balik NP . hehe. kakak2 bilik tak balik lagi . hukhuk. apa saya nak buat nih? KEBOSANAN tahap DEWA . mengapa mesti dewa? @_@ nak mesej orang laen pon tak bole.. charger nset tinggal kat KL . terpaksa charge guna laptop . tpi, charger laptop pon  masalah jugak . HELP MEE ! rasa macam makanan plak . lapar gile nieh . 

Sipi-sipi matahari nak terbenam tuh, nak masuk waktu maghrib laaa ~_~ kakak bilik pon selamat pulang ke NP dengan jayanya . tros mintak pinjam laptop, sebab nak charge nset . u know what ?! 
BERDERETTTTTTTTT MESEJ MASUK ! XBOLE BLA ~ LBEY SEPULUH KOTTT ! XD kinda of funny . kan saya dah kata tadi, ramai yang rindu saya . bhaha . terlebih sudaa engkau nie . lepas isya' baru saya balas SEMUA MESEJ2 tuh . yang paling x bole tahan, mesej2 sepupu saya sorang nie . kesiaannnn dye . asyik duk taye soalan yang sama je . 

"ha, spe punye plastik oren kat bilik tuh?"
"salam,, ha, sori kaco,, nak taye je, sape punye plastik oren kat bilik  hujung tuh? ha tertinggal ke? "
"ha, nape ha xbalas sume mesej su,, su phm ha nak jga ikhtilat sume.. su just nak taye je,, spe punye plastik oren tuh? ok, salam " 
lbey kurang gitu la mesej nya.. tak egt kottttt ~

HAHAHAHAHAHA.. KEJAM KAN TEKNOLOGI? terguling-guling saya gelak . sumpa! memang dah bergolek2 kat lantai mcm smiley kat YM yang laughing out loudly (LOL)  tuh.. naseb baek lepas solat baru baca,, klu sebelum solat? haha . mau idok dikatekan teman nie gile. nak solat pon gelak-gelak lagi. sepupu, saya dah kehabisan oksigen utk bernafas sebab baca mesej anda yang sangat-sangat kelakar tuh . ^_^ saya reply :
 " untuk memuaskan hati su sebab penat tekan punat nset, biar ha jwb sume soklan su.. walaupon soklan yang sama.. fisrt, yerr,, ha punye . ha kasi kat su . 2nd, a ah.. ha saje tinggalkan. untuk su. 3rd, yup!! skang anda pemilik plastik oren tuhhh . ha xbalas mesej su sebab org tertinggal charger laaaaa . nset org mati . ade phm ? ni nak cite dengan mama nih "

dye reply,, 
"FASIIHAH JASNI ! "
pengajaran yang boleh diambil dari kisah sepupu sepapat nie , bersangka baiklah terhadap semua orang . cubalah memahami dan jgn terlalu mudah menghukumi seseorang . seha dah start melalut~ 

sepupu,
thanx coz cheerish my day . (betol tak ayat nie, ayen?)dah lama saya tak gelak semenjak saya jadi mas'ulah nie . tapi saya gelak gitu, nampak sgt tak beriman kan? :( thank you beary muchio for the book . really appreciate it !


i've been searching it for a very lonnnnnnggggg time .



cuba teka, seha tgh senyum ke tgh mencebik?



kakak nisa, buku awak ni dah separuh saya menulis . nak buku baru bole? hadiah ary jadi thn dpn ye.. hoho.


psstt : burfday ko lambat lagi seha, ko nak orang egt burfday ko je, ko egt tak burfay orang-orang yang berjasa dengan ko? cekgu-cekgu ko, lecturer2 ko,, 

maaf, tajuk takde kena mengena dengan post.. malas nak tukar..

No comments:

Post a Comment