20110115

yang hilang berganti:')

الحمد لله رب العالمين
Segala puji bagi Allah tuhan sekalian alam.



saya baru dapat berita  yang .. yang.. tak tahu nak cakap camne lagi dah . happy sangatsangat ! kakak ipar saya yang  kawen baru-baru nie dengan abang saya yang kedua , BUNTING PELAMIN!! saya bakal mendapat anak buah yang pertama pada bulan september nie . sangat teruja dengan berita nie . patut la kak ima muntah-muntah ary tuh . hehe . saya tak ada hadiah yang special untuk si bakal ibu . semalam kuar gi dengar ceramah kat KB, alang-alang tu singgah sekali kat kedai buku Jaafar Rawas . kedai buku paling femes woo ! nak cari buku agama, kitab lama-lama yang dah berkurun abad pon ada.. mudah la bagi kami yang belajar di bumi serambi makkah . tyme tengah cari buku untuk kawan , jumpa plak satu buku nie . memang sesuaiiiiiii sangat untuk kakak ipar saya .

inilah buku tu :) 

sweet tak saya? muahahaha . puji diri sendiri ! jadi, saya dah mengambil kata putus untuk balik raya cina nie untuk kasi hadiah nie . walaupun cuti tak lama . tak kira ! saya suka duk rumah  :D cuti barubaru ni paling best sebab saya masak cendawan goreng untuk semua . balik ni nak masak laen . seronok bila dapat tolong mak . rasa bahagiaaaaaa jer. assignment dan kerja-kerja laen memang tolak tepi la . saya ckit tak cuak atau takut sebab tak siap keje . Alhamdulillah Allah permudahkan segal urusan saya . SAYANG ALLAH <3

si bakal umi ^__^



hurmmm,, disebalik menanti kedatangan insan baru dalam keluarga kami, kami terus diuji . kakak ipar saya yang pertama telah keguguran . sangat sedih . saya faham perasaan dye . lebih-lebih lagi anak pertama . yang lebih menyedihkan lagi, kaklong tak tahu pun yang dye mengandung . tibe-tibe je keguguran . kaklong saya ni jenis duduk tak diam . aktif sangat . ciannn kaklong. along saya kata, kaklong jadi murung . tak nak makan semua . along tak tahu nak buat apa dah . 

setiap kejadian Allah PASTI ada hikmahnya . Manusia nampak atau tidak jer . Along saya menjadi lebih bertanggungjawab, lebih caring dan lebih romantis terhadap kaklong . for the first tyme, ALONG MEMASAK ! cayaaaaa lah ! dulu, mane pena dye duk dapur . nak buat kerja rumah,, lagi laaa.. HARAMMMM dibuatnyer ~ cantik kan Allah susun? :') TERIMA KASIH ALLAH <3 kaklong jangan sedih-sedih yer . kaklong patut berysukur sebab melalui miscarriege ni, kaklong dapat tahu yang kaklong ni subur . kaklong tak mandul . cuma cepat dan lambat je rezeki tu . insyaAllah .

itu saja . doakan supaya baby dapat lahir dengan sihat dan selamat . [gaya cam esok je due.. haha] moga baby jadi hamba yang beriman ye sayang :) 


pstt: puan fatimah dan encik jasni bakal menjadi DATUK DAN NENEK .. heee~ macam tak percaya. opah pulak jadi MOYANG ! yeayyy ! 





No comments:

Post a Comment